fbpx

Kopaonička staza "hajdučica" idealna za vašu šetnju

Zavisno od vaših želja i sposobnosti, Kopaonik pruža brojne mogućnosti za pešačenje. Na taj način ćete upoznati najatraktivnije delove Kopaonika, a takođe, unapredićete vaše zdravlje i psiho-fizičku kondiciju.

Kopaonik leti Pesacka tura

Staza prolazi kroz središte Ravnog Kopaonika, pokriveno četinarskom šumom, protkano retkim biljem, proplancima, potocima i tresetištem Jankova bara. Staza prolazi pored geomorfoloških spomenika – kamenih granitnih figura, Markovih i Lisičijih stena, Suvog vrha sa koga se pruža najlepši pogled na Ravni Kopaonik.Pravac kretanja – Konaci Sunčani vrhovi – Markove stene (1721 m), Lisičije stene (1686m) – Rvatske bačije (1650m) – južni Suvi vrh (1696m) – Hajdučica (1570m) – Jankova bara – Žiloviti laz – Samokovska reka – Jeličića strugara – ispod Ćakovog groba – staza za nordijsko smučanje, velika livada Crvene bare – izlazak uzbrdo stazom do Vojnog doma i Centra.

Polazak na pešačku turu počinje iz centra naselja Konaci – Sunčani vrhovi u smeru severa, preko asfaltnog puta i parkinga prema dečjem odmaralištu Kragujevac. Odavde, kroz četinarsku šumu u pravcu severa, vodi obeležena staza i posle 850 metara dolazi se do skupine monolitnih granitnih Markovih stena. Markirana staza dalje vodi nizbrdo do staze za smučarsko trčanje i Samokovske reke. Reka se prelazi nešto niže 30 metara (nizvodno) i po prelasku reke vodi uz blagi greben severoistočno do izvora Dražina voda.Dalje, staza vodi prema severozapadu, do sastava sa šumskim putem gde se dolazi na manji proplanak. Treba skrenuti u pravcu zapada kroz visoku četinarsku šumu i za par minuta (oko 100 metara) dolazi se do velike skupine granitnih monolitnih stena – Lisičije stene (1688 mnm). Sa Lisičijih stena se istom stazom vraća na proplanak (raskrsnicu staza) i ulazi u markiranu stazu kojom se nastavlja u pravcu severozapada, paralelno sa šumskim kolskim putem u pravcu Rvatskih bačija (1650mnm) na velike prostrane livade. Pre dolaska na Rvatske bačije neposredno pored same staze – puta (zapadno) u niskoj četinarskoj šumi nalazi se spomen česma šumara Đorđevića.

Rvatske bačije nalaze se na zapadnim padinama (ispod sedla) Male i Velike Gobelje na izvorištu više potoka. Staza dalje vodi putem (zemljanim) u pravcu severa do raskrsnice puta i staza, okreće na zapad do sledeće raskrsnice dve stazice preko livade i izvora (južno) u pravcu Pajinog groba (1696 mnm). Posle oko 150 metara staza pravi zaokret prema severozapadu i dolazi se do proplanka – velike livade. Ovde treba skrenuti prema jugozapadu preko livade do ivice šume. Na završetku livade ide se kroz šumu naglo uzbrdo pored temelja zgrade i nakon 50-60 metara dolazi se do velike skupine gromadnih granitnih stena, razbacanih u obliku zaravni – a to je Suvi vrh (južni vrh 1696mnm).

Sa ovog vrha je najlepši pogled na Ravni Kopaonik i druge delove i vrhove Kopaonika. Silazi se istim putem na livadu do krivine putića, ide se na sever do raskrsnice puteva (markirana staza dolazi sa istoka – desne strane), a dalje se ide kolskim putem do sastava makadamskog i kolskog šumskog puta, naglo se skreće na severoistok (desno) do proplanka Hajdučica. Na kraju livade nalazi se šumska kuća ispred koje je česma pitke vode.

Podeli ovu vest

29/12/2023 0 comment

Vlada Republike Srbije usvojila je danas uredbu o dodeli 100.000 vaučera za subvencionisani odmor u zemlji kojom se maksimalna vrednost vaučera ...

11/03/2024 0 comment

Banja Koviljača, jedna od najlepših i najlekovitijih banja Balkana, nalazi se u zapadnoj Srbiji, u zagrljaju reke Drine i šumovite planine Gučevo, na ...

14/03/2024 0 comment

Iako slična po gostoprimstvu njihovih domaćina, svako etno selo na području Sremske Mitrovice,  na sebi svojstven način čuva tradiciju, kulturu ...

06/03/2024 0 comment

Veliki tetreb je krupna ptica iz porodice koka, živi u četinarskim šumama planinskih oblasti. Uništavanje šumskih staništa i uznemiravanje ove ptice, ...

16/03/2024 0 comment

Ovaj predeo Srbije odlikuje se visokoplaninskim krasom, jedinstvenim kanjonima i klisurama i pitomim proplancima karakterističnim za dinarske planine ...

05/03/2024 0 comment

Dunavski park jednim svojim delom se oslanja na Dunavsku ulicu po kojoj je i dobio ime. Početkom 19. veka na mestu gde se danas nalazi park bilo je ...

O Portalu

Portal koji promoviše Srbiju i njene vrednosti. Sve na jednom mestu, priča o Srbiji koju volimo, njenoj tradiciji, lepotama, ljudima i događajima.